Contoh Khutbah Jumat Bulan Safar Bahasa Jawa Singkat
JAKARTA, iNews.id - Contoh khutbah Jumat Bulan Safar Bahasa Jawa singkat menarik untuk diulas. Bulan tersebut merupakan bulan kedua dalam kalender Islam atau hijriah.
Berbagai peristiwa terjadi di Bulan Safar sebut saja pernikahan Rasulullah dengan Khadijaj, Rasulullah menikahkan Fatimah dengan Ali bin Abi Thalib dan hijrahnya Rasulullah dari Mekkah ke Madinah.
Tak jarang dari beragam peristiwa penting itu, khatib Jumat kerap mengambil peristiwa tersebut sebagai tema. Baik disampaikan dengan Bahasa Indonesia maupun Bahasa Jawa.
Berikut ini iNews.id akan berikan ulasan mengenai contoh khutbah Jumat Bulan Safar Bahasa Jawa singkat yang dirangkum dari berbagai sumber, Kamis (31/08/2023).
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي عَلَا وَقَهَر وَعَزَّ وَاقْتَدَر فَسُبْحَانَهُ مِنْ إِلَهِ عَظِيمٍ لَا يُمَاثَلُ وَلَا يُضَاهَى وَلَا يُدْرِكُهُ بَصَر. أَحْمَدُهُ سُبْحَانَهُ عَلَى نِعَمِهِ مَا اخْتَفَى مِنْهَا وَمَا ظَهَر وَأَشْكُرُهُ وَلَمْ يَزَلْ سُبْحَانَهُ يُوْلِى إِحْسَانَهُ مَنْ شَكَرَ وَأَشْهَدُ أَنْ لَّا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ عَلَى رَغْمِ أَنْفِ مَنْ جَحَدَ بِهِ وَكَفَر. شَهَادَةً أَدَخِّرُهَا لِيَوْمٍ لَا مَلْجَأَ فِيْهِ وَلَا وَزَر، وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيَّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ سَيِّدُ الْبَشَرِ اللَّهُمَّ صَلَّ وَسَلَّمْ عَلَى عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ مُحَمَّدٍ الَّذِي قَرَّرَ قَوَاعِدَ الْإِسْلَامِ حَتَّى اسْتَقَر وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ السَّادَةِ الْغُرَر. الَّذِيْنَ جَاهَدُوا فِي اللهِ حَقَّ جِهَادِهِ فَمَا وَهِيَ عَزْمُ أَحَدِهِمْ وَلَا فَتَرَ أَمَّا بَعْدُ فَيَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا اللهَ تَعَالَى كَمَا أَمَرٍ. وَاتْرُكُوا الْفَوَاحِشَ مَا بَطَنَ مِنْهَا وَمَا ظَهَر.
Hadirin jamaah Jumat rohimakumulloh
Monggo kito sami ningkataken raos takwa dumateng ngersanipun Gusti Alloh Swt kanti tansah nindakaken sedoyo perintahipun soho nebihi sedoyo awisanipun, kados ingkang sampun dipun perintahaken dening Gusti Alloh Swt. dumateng kito sedoyo.
Kedah kito mangertosi bilih donyo puniko namung panggenan mampir, wondene akhirat puniko panggenan ingkang langgeng.
Kito sedoyo tamtu mangertosi bilih katah tiyang ingkang sampun bidal marang kubur, lan kito ugi nyadari bilih kito sedoyo bakal nyusul tiyang-tiyang kolo wau. Sejatosipun kito sedoyo kedah mangertosi ceritonipun tiyang-tiyang zaman rumiyin, inggih puniko tiyang ingkang gumede, ingkang sampun ngliwati wates.
Tiyang-tiyang ingkang mboten purun iman soho ngajak marang kekufuran. Kados pundi pejah dumugi marang tiyang kolo wau, sahinggo piyambakipun kapegot saking kanikmatan kanti mbeto duso ingkang sampun dipun lampahi.
Hadirin ingkang sami bahagio
Sejatosipun, saking perkawis ingkang sampun kito mirengaken lan ingkang sampun kito tingali wonten tepo tulodo ingkang ageng, menawi kito purun angen-angen. Kedah kito mangertosi bilih gesang dunyo mboten sami kalian gesang wonten akhirot.
Kawitanipun alam akhirot inggih puniko alam kubur ingkang sanget dadosaken ajreh. Menawi kito saget selamet saking siksonipun, mongko kito bakal selamet wonten saksampunipun alam kubur. Lan sakwangsulipun, menawi kito mboten selamet saking siksonipun, mongko lumampah ingkang saksampunipun bakal langkung awrat.
Rosululloh Saw dawuh:
إِنَّ الْقَبْرَ أَوَّلُ مَنَازِلِ الْآخِرَةِ فَإِنْ نَجَا مِنْهُ فَمَا بَعْدَهُ أَيْسَرُ مِنْهُ وَإِنْ لَمْ يَنْجُ مِنْهُ فَمَا بَعْدَهُ أَشَدُّ مِنْهُ
Artosipun: “Saktemene kubur iku dadi kawitane akhirot. Lamun selamet saking sikso kubur, mongko perkoro sakwuse luwih gampang tinimbang alam kubur. Lan lamun ora selamet saking sikso kubur, mongko perkoro sakmarine bakal luwih abot tinimbang alam kubur.” (H.R. At-Turmudzi)
Hadirin rohimakumulloh
Lajeng saksampunipun alam kubur, wonten dinten ingkang langkung dahsyat maleh, inggih puniko naliko poro Malaikat ngajak marang perkawis ingkang awrat, inggih puniko tangi saking kubur. Sedoyo peningalipun poro makluk bakal dingkluk, sedoyo makhluk puniko bakal medhal saking liang lahat kados walang ingkang sami miber.
Wonten dinten meniko tiyang-tiyang kafir bakal ngucap, “Iki dino kang angel.” Wondene panggenanipun tiyang engkang ngelampai duso inggih puniko Neroko Saqor. Gusti Alloh Swt sampun dawuh wonten Alquran:
إِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي ضَلالٍ وَسُعُرٍ. يَوْمَ يُسْحَبُونَ فِي النَّارِ عَلَى وُجُوهِهِمْ ذُوقُوا مَسَّ سَقَرَ
Artosipun: “Saktemene wong-wong kang ngelakoni duso ono ing sasar (ing dalem donyo) lan ing neroko. (Ilingo) ing dino wong-wong mau diseret marang neroko kanthi wajahe, ugo diucapeken, “Nyicipono siro kabeh ndilate geni neroko.” (Q.S. Al-Qomar: 47)
Hadirin jamaah Jumat rohimakumulloh
Pramilo, monggo kito tansah ningkataken takwa kito dumateng ngersanipun Gusti Alloh Swt. soho nyawiskan amal sae kagem ngadhepi dinten kiamat, mumpung kito taseh kiat, sakderengipun kito sedoyo getun kanti getun ingkang mboten wonten tutukipun.
أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجيْمِ. وَلَوْ تَرَى إِذْ وُقِفُوا عَلَى النَّارِ فَقَالُوا يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبَّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ. بَلْ بَدَا لَهُم مَّا كَانُوا يُخْفُونَ مِن قَبْلُ وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ. بَارَكَ اللَّهُ لِي وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ وَنَفَعَنَا وَإِيَّاكُمْ بِالْآيَاتِ وَالذَّكْرِ الْحَكِيمِ إِنَّهُ تَعَالَى جَوَادٌ كَرِيمُ مَلِكَ بَرُّ رَءُوفٌ رَّحِيم
Khutbah Jumat II
اَلْحَمْدُ للهِ عَلىَ إِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِى إلىَ رِضْوَانِهِ. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا
أَمَّا بَعْدُ فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوااللهَ فِيْمَا أَمَرَ وَانْتَهُوْا عَمَّا نَهَى وَاعْلَمُوْا أَنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ بِنَفْسِهِ وَثَـنَى بِمَلآ ئِكَتِهِ بِقُدْسِهِ وَقَالَ تَعاَلَى إِنَّ اللهَ وَمَلآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلِّمْ وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ اْلمُقَرَّبِيْنَ اللّهُمَّ وَارْضَ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ أَبِى بَكْرٍ وَعُمَر وَعُثْمَان وَعَلِى وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ
اَللهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ اَلاَحْيآءِ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ اللهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَاْلمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ اْلمُوَحِّدِيَّةَ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ اْلمُسْلِمِيْنَ وَ دَمِّرْ أَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَاعْلِ كَلِمَاتِكَ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ. اللهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا اْلبَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ وَالزَّلاَزِلَ وَاْلمِحَنَ وَسُوْءَ اْلفِتْنَةِ وَاْلمِحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ عَنْ بَلَدِنَا اِنْدُونِيْسِيَّا خآصَّةً وَسَائِرِ اْلبُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً يَا رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَا وَإنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ. عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَر
الحَمْدُ لِلهِ الَّذِيْ خَلَقَ الزّمَانَ وَفَضَّلَ بَعْضَهُ عَلَى بَعْضٍ فَخَصَّ بَعْضُ الشُّهُوْرِ وَالأَيَّامِ وَالَليَالِي بِمَزَايَا وَفَضَائِلِ يُعَظَّمُ فِيْهَا الأَجْرُ والحَسَنَاتُ. أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِى بِقَوْلِهِ وَفِعْلِهِ إِلَى الرَّشَادِ. اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ علَى عَبْدِكَ وَرَسُوْلِكَ مُحَمّدٍ وَعَلَى آلِه وأصْحَابِهِ هُدَاةِ الأَنَامِ في أَنْحَاءِ البِلاَدِ. أمَّا بعْدُ، فيَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا اللهَ تَعَالَى بِفِعْلِ الطَّاعَاتِ فَقَدْ قَالَ اللهُ تَعَالىَ فِي كِتَابِهِ الْكَرِيْمِ: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ
Jamaah shalat Jumat hafidhakumullâh,
Wonten ing kesempatan ingkang mulio meniko sumonggo kito usaha ningkatakaen kadar iman lan takwa dhateng Allah SWT. Kelawan nglampahaken sadayaning perintah-ipun lan nebihi sedaya larangan-ipun.
Ma’asyiral muslimin rahimakumullah
Ing jaman jahiliah, berkembang anggepan menawi sasi sapar inggih meniko sasi sial utawi dipuntepang kaliyan istilah tasyâ-um. Sasi ingkang mboten nggadhahi kajeng menopo-menopo meniko dipun-yakini gadhah keawonan-keawonan sehinggo wonten keajrihan kangge tiyang jahiliyah kagem nglampahaken hal-hal tertamtu.
Pemikiran kados meniko ugi taksih menjalar ing jaman sameniko. Sebagian tiyang nganggep menawi dinten-dinten tertamtu mbekta hoki utawi kabegjan, sawentawis dinten-dinten sanesipun ngandhut sa-wangsulipun.
Padahal, kados wulan sanesipun, sasi sapar netral saking kesialan utawi ketentuan nasib awon. Bilih menawi wonten kedadosan awon ing lebetipun, mongko meniko namung amargi faktor benten, sanes amargi sasi sapar meniko piyambak.
Islam mboten tepang dinten, sasi , utawi warsa sial. Sedayaning kawontenan ing alam dunyo meniko, wekdal inggih meniko makhluk Allah. Wekdal mboten saged ngadeg piyambak.
Piyambakipun wonten lebet kekuwaosan lan kendali penuh Rabb-ipun . Saben umat Islam wajib berkeyakinan menawi pengaruh sae utawi awon mboten wonten tanpo izin Allah ﷻ.
Mekaten ugi sasi sapar. Piyambakipun inggih meniko bagian saking kalih welas sasi lebet tahun hijriah. Sapar inggih meniko sasi kaping kalih lebeting kalender qamariyah, sasampunipun Sura lan saderengipun sasi Rabiul Awwal.
Ibnu Katsir naliko nafsiraken Serat at-Taubah Ayat 36 ingkang ngginemaken bab wicalan sasi lebet sa warsa, njlentrehaken bilih nami shafar kekait kaliyan aktivitas masyarakat arab rumiyin.
Shafar artosipun kosong. Dipunwastani mekaten amargi ing sasi kasebat masyarakat kala meniko berbo Rasulullah piyambak nampik anggepan negatif masyarakat jahiliah tentang sasi sapar kaliyan lelampahan ingkang positif. Habib abubakar al-‘adni lebet Mandhûmah Syarh al-Atsar fî mâ Warada ‘an Syahri Shafar jelentrehaken bilih pinten-pinten peristiwa penting ingkang dipun alami Nabi kedados ing sasi Sapar.
Ing antawisipun, Kanjeng Nai nikah kaliyan sayyidah khadijah sasi Sapar, nikahaken putrinipun Sayyidah Fatimah kaliyan Ali bin Abi Thalib, ngantos enggal hijrah saking makkah dhateng madinah.
Artosipun, Rasulullah mbantah keyakinan masyarakat jahiliah sanes namung kalih argumentasi nanging ugi pembuktian kangge dhiri piyambakipun. Kaliyan nglampahaken hal-hal sakral lan penting ing sasi sapar, Nabi kadosipun gadhah pesen menawi sasi sapar mboten benten saking bulan-bulan sanesipun.
Ma’asyiral muslimin rahimakumullah
Manungsa dipunperintah kangge senantiasa nglampahaken proses-proses lan tahapan-tahapan ingkang lumrah. Islam meniko agami ingkang menghargai sanget fungsi akal sehat.
Keranten meniko, saben pandamelan dipunanjuraken supados dipun rencanaaken ingkang mateng lan ikhtiar ingkang maksimal. Salajengipun kito dungo lan pasrah total dhateng Allah.